با عمل جراحی کوچک کردن پستان آشنا شوید

//با عمل جراحی کوچک کردن پستان آشنا شوید

داشتن پستان زیبا همیشه به معنی بزرگ بودن آن نیست. بلکه مهم فرم و تناسب آن با بدن است که یک جراح زیبایی ماهر می تواند با انجام تکنیک کاهش حجم، این فرم و تناسب را ایجاد کند.

در این جراحی زیبایی اندازه و وزن پستان کاهش داده می شود که این امر موجب خوش فرمی و تناسب بیشتر بافت پستان با سایر اندام های بدن می شود. با خارج کردن چربی و پوست اضافه و افتاده نه تنها پستان کوچک تر، سفت تر و خوش فرم تر می شود بلکه موجب تقارن و رفع افتادگی آن نیز می گردد.

مزایای انجام عمل جراحی کوچک کردن پستان

اگر چه بسیاری از بیماران به دلیل داشتن برخی مشکلات جسمانی مانند احساس ناراحتی و درد در ناحیه کمر، گردن و شانه عمل جراحی کوچک کردن پستان را برای درمان انتخاب می کنند اما همزمان می توانند از سایر منافع زیبایی آن نیز بهره مند شوند از جمله:

  • پستان ها جمع شده و خوش فرم می شوند و از لحاظ ظاهری جوان تر به نظر می رسند.
  • سوتین به راحتی و زیبایی روی بدن قرار می گیرد.
  • با داشتن پستان های متناسب، نیمرخ اندام نیز زیبا و جذاب خواهد شد.
  • پهنای هاله پستان و بزرگی نوک پستان را نیز می توان در طی این عمل جراحی کوچک کرد که موجب زیبایی ظاهری پستان می شود.

تکنیک های جراحی کوچک کردن پستان

جراحی زیبایی بر اساس آناتومی پستان، نوع و مقدار بافتی که باید از پستان برداشته شود و همچنین نتیجه ای که بیمار از انتظار دارد، از تکنیک های مختلفی برای کوچک کردن پستان استفاده می کند. برخی از این تکنیک ها عبارتند از::

  • لیپوساکشن:

در این جراحی از لیپوساکشن استفاده می شود. کوتاه بودن زمان انجام کار، غیر تهاجمی بودن، به جا نماندن اسکار قابل مشاهده و نتیجه طولانی مدت از جمله مزایای این روش است. این روش برای افرادی مناسب است که تمایل به کاهش اندازه پستان در حد کم و یا متوسط دارند. همچنین بزرگ بودن پستان آن ها به دلیل وجود میزان زیاد بافت چربی است، پوست ارتجاعی و مناسبی دارند و افتادگی پستان ندارند

  • تکنیک عمودی :

اگر بیمار افتادگی، عدم تقارن در اندازه پستان ها، پوست شل شده و افتاده داشته باشد و تمایل داشته باشد کاهش اندازه پستان در حد متوسط باشد، این روش مناسب است.

  • تکنیک تی واژگون یا لنگر:

این روش برای افرادی مناسب است که عدم تقارن و افتادگی زیادی در پستان ها دارند و نیاز است سایز و اندازه پستان ها به طور قابل توجهی کاهش یابد.

دوره بهبودی پس از جراحی

جراحی کوچک کردن پستان بر اساس روش انجام آن، تحت بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی انجام می شود. معمولا بیمار نیازی به بستری شدن ندارد و پزشک برای بیمار داروهای لازم را تجویز می کند. مدت زمان بهبودی کاملا بستگی به وسعت جراحی و قدرت بدنی بیمار دارد. اکثر بیماران پس از یک هفته می توانند به کارهای ضروری خود برسند اما برای رانندگی و یا ورزش کردن باید حتما از جراح خود اجازه بگیرند چون پاسخ به درمان در بیماران مختلف یکسان نیست.

 

1397-11-7 15:58:50 +03:30