کوچک کردن سینه (ماموپلاستی)

///کوچک کردن سینه (ماموپلاستی)
کوچک کردن سینه (ماموپلاستی)1397-11-10 16:31:54 +03:30

ماکروماستی یا هیپرتروفی پستان یا پستان بزرگ در نتیجه بزرگ شدن و رشد بیش از حد بافت و سلول های پستان ایجاد می شود.علل مختلفی برای ماکروماستی وجود داشته و میتواند در شرایط مختلفی ایجاد گردد. پستان بزرگ می تواند باعث درد پستان ، ایجاد زخم و جوش زیر چین پستان،درد و ناراحتی در گردن،پشت و کتف ،حتی اختلالات عمکردی در اعصاب ناحیه بعلت سنگینی و کشش پستان بزرگ و افتاده و محدودیت حرکتی و فعالیتی روزانه وعدم  توانایی درانجام ورزش گردد و کوچک کردن سینه باعث بهبود سریع و غیر قابل باور مشکلات فوق گردیده و در عین حال باعث بالا رفتن سینه و سفت و پر شدن ظاهری ان می گردد.
در بعضی افراد ، درخواست  ماموپلاستی صرفا برای مقاصد زیبایی بوده و هدف ، بهبود ظاهرو سایز پستان و تناسب بهتر تنه می باشد.
ماموپلاستی یکی از عمل های رو به رشد بوده و خانم هایی که با سایز و یا شکل سینه مشکل دارند و دوست دارند که سینه ایی سر بالا و سفت داشته باشند، کاندید خوبی برای این عمل می باشند.

مانند سایر اعمال جراحی زیبایی، گزینه های مختلفی برای ماموپلاستی وجود دارد و دکتر میرابوالفتحی، جدیدترین و متداول ترین انتخاب ها را پیشنهاد میدهد (که شامل اعمال جراحی جدید با کمترین طول برش و اسکار و کمترین اسیب بافتی ( برای خانم هایی که قصد شیر دهی دارند) می باشد).مشورت و تبادل نظر و بیان خواسته ها  با دکتر میرابوالفتحی باعث می شود که گزینه های متعدد و مختلفی پیشنهاد شده و در نهایت بهترین انتخاب تعیین گردد.

عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی و حدود دو الی سه ساعت طول می کشد و نیاز به یک تا دو شب بستری در بیمارستان و یا کلینیک می باشد.

برای کمتر شدن اثر باقیمانده ان ،تا حد امکان برش در چین زیر پستان و یا دور ارئول ( دایره قهوه ای نوک پستان) ایجاد می شود هر چند که بالاخره مقداری اثر باقی میماند ولی قابل مخفی کردن با استفاده از روش های فوق می باشد. خوشبختانه این اسکارها در طول زمان کم رنگ و یا محو می گردد.
بعد از عمل جراحی مقداری درد و ناراحتی طبیعی بوده که با استفاده از مسکن و استراحت قابل کنترل و التیام میباشد.

بعد از عمل ،سینه بند و پانسمانی مخصوص استفاده شده و بخیه ها در هفته دوم کشیده میشود( در تکنیک های جدید نیازی به کشیدن بخیه ها نمی باشد)
بسیار مهم است که دستورات بعد از عمل ( که به صورت مکتوب و مصور داده می شود) بطور دقیق اجرا شود.فعالیت های فیزیکی باید به مدت شش هفته محدود شده و سینه بند مخصوص با توجه به شرایط و توصیه های دکتر میرابوالفتحی استفاده گردد.
حدودشش ماه تا یک سال طول می کشد تا محل برش ها محو شده و پستان به شرایط ایده ال برسد( اصطلاحا جا بیافتد).
در شرایط خاص این عمل می تواند زیر پوشش بیمه های درمانی قرار بگیرد.

در نهایت این عمل بسیار موفقیت امیز بوده بطوریکه شایع ترین جمله بعد از درمان جمله معروف: “اگر من میدانستم که چقدر اسان و ارامش بخش است ، این کار را زودتر انجام میدادم” می باشد.

و سخن آخر اینکه دکتر میرابوالفتحی با همکاری یکی از بانک های کشور ، تسهیلات استثنایی (وام یک ساله با سود ۲%) را به بیماران پیشنهاد می کند.

اطلاعات بیشتر را در جلسات مشاوره حضوری از دکتر میرابوالفتحی جویا شوید.

گالری ماموپلاستی دکتر میرابولفتحی